• دوشنبه ١٣ آذر ١٤٠٢-٢١:٠٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠٤٧
تشکری هاشمی در بازدید از مترو پرند:

بهای بلیت مترو پرند به زودی مشخص می‌شود/ لزوم تهیه واگن های مناسب برای قطارهای حومه ای

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در بازدید از مط مترو پرند، بر ضرورت تهیه واگن های مناسب با مسیر قطارهای حومه تأکید کرد و از تصویب بهای بلیت این خط مترو در آینده ای نزدیک، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به همراه مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از مترو پرند بازدیدی داشتند و این بازدید از طریق سفر با قطار و از ایستگاه‌ مترو شاهد آغاز شد.
سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه  خط مترو پرند توسط رئیس جمهور افتتاح شد شبکه مترو تهران ۲۰ کیلومتر افزایش یافت. برهمین  اساس لازم بود که بازدیدی از مسیر و ایستگاه به بهره برداری رسیده داشته باشیم. 
تشکری هاشمی با اشاره به هدف این بازدید گفت: قرار بر این شد در خلال بازدید از ایستگاه‌ مترو پرند مسائل و مشکلات این خط بررسی شود. با احداث این خط اتفاقات خوبی رخ داده است و در بستر آن یک شهر حومه ای، از طریق ریل، به تهران متصل  شد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در گذشته حدود 30 کیلومتر خط مترو تا فرودگاه امام خمینی (ره) به بهره برداری رسیده بود؛ گفت:  الحمدالله سرویس مطمئنی فراهم شده است و در این بازدید مردم  تقاضا داشتند تا سرفاصله قطارها از ۲ ساعت به نیم ساعت کاهش یابد و از آنجایی که  شهر پرند، خوابگاهی است و عمده کسب کار  افراد در تهران است و  باید در اول وقت اداری به تهران بیایند؛ لذا ضرورت دارد ساعت کار مترو پرند زودتر آغاز شود.
وی گفت: اولین حرکت مترو از ایستگاه شاهد، ساعت 6 صبح به سمت پرند و ساعت 7 صبح به سمت تهران انجام می‌شود و عده ای از شهروندان تقاضا داشتند که این سفرها زودتر آغاز شود. این تقاضای  درستی است زیرا یک ساعت مسیر است و شاید  بسیاری از مسافران، در اول وقت اداری به محل کار خود نرسند.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه درحال حاضر سرفاصله مترو 2 ساعت است گفت:  با توجه به اینکه خط مترو پرند جنبه آزمایشی دارد؛ باید در آینده ای نزدیک با رفع کاستی ها شاهد باشیم که سرفاصله مترو کاهش یابد و زمان آغاز به کار آن نیز زودتر شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پروژه خرید واگن های جدید، گفت: پیشنهاد ما این بوده که در خرید اخیر، برای خط پرند واگن ویژه ای سفارش داده شود. زیرا مسیر سفر 55 دقیقه است و مسافران این خط باید در این مدت ایستاده در  قطار باشند که سختی های بسیاری دارد. باید در خرید 791 واگن به سوی خرید واگن های با صندلی راحت و مشخصات مناسب با مسیر، حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: همچنین باید سرعت قطار ها نیز افزایش یابد این قطارها درحال حاضر ۷۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارند و باید سرعت آنها متناسب با مسائل فنی، افزایش یابد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه قطار خط پرند  باید دوره آزمایشی خود را پشت سر بگذارد و نواقص آن رفع شود؛ گفت:  به نظر بنده این اقدام باید به زودی انجام شود. با توجه به اینکه این خط، برون شهری است؛ سرفاصله نیم ساعت منطقی خواهد بود و با ورود واگن های جدید، نواقص آن مرتفع خواهند شد. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسافران  خط مترو پرند، یک طرفه هستند و صبح ها به سمت تهران و  عصر به سمت پرند می‌روند. به نظر می‌رسد با توجه به دور بودن مسیر، سرفاصله  نیم ساعت، منطقی است.
وی با تأکید بر اینکه نواقص مترو پرند، جزئی هستند؛ گفت: این نواقص حتماً در خلال بهره برداری کامل  مترو رفع خواهند شد. در حال حاضر، رفت و بر گشت در یک خط انجام می‌شود  اما با تثبیت پست برق و نصب ریل سوم و برقدار شدن مسیر خط موازی، این مشکلات در زمان کوتاهی حل خواهند شد.
تشکری هاشمی درباره بهای بلیت مترو پرند گفت: بهای بلیت مترو پرند باید  متناسب با اقتصاد خانواده و متناسب با سایر ناوگان حمل و نقل عمومی مشخص شود. احتمالاً بهای بلیت مترو پرند، حدود 15 الی 16  هزار تومان خواهد بود. این موضوع فردا در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مطرح خواهد شد و سعی می‌کنیم تا نهایت، یکشنبه هفته آینده این موضوع تصویب شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: